niedziela, 3 marca 2019

Owsianka nie musi być nudna. Cztery śniadaniowe propozycje

Owsianka nie musi być nudna. Cztery śniadaniowe propozycje


Owsianka jest bogata w składniki odżywcze. Płatki owsiane są źródłem siły, dlatego cenią ją sobie sportowcy. To również doskonała propozycja dla osób, które chcą się odchudzić. 

Owies to zboże, które jest bogate nie tylko w białko ale także posiada najlepszy zestaw aminokwasów. W połączeniu z produktami mlecznymi takimi jak jogurt czy mleko, nasz organizm otrzymuje solidną porcję witaminy B6, B1 i kwas pantotenowy. Dzięki temu poprawi się nasza pamięć, koncentracja oraz siła fizyczna. Owies zawiera również selen i magnez, które są niezbędna dla mózgi i dobrze działają na nasz układ nerwowy. To również dobre źródło błonnika. 

Pozostaje jeszcze kwestia smaku... oto kilka propozycji na ulepszenie owsianki :)


Do płatków owsianych dodaj gorącej przegotowanej wody. Następnie dwie łyżki jogurtu naturalnego (0 - 1,5%). Pokrój banana a całość posyp zmiażdżonymi orzechami laskowymi.


Płatki i woda - to już wiecie. Zanim dodamy jogurt, do jeszcze gorącej owsianki dodajemy łyżkę miodu. Następne dodatki do pokrojona gruszka, suszona żurawina i łuskany słonecznik.


Tym razem do płatków możemy dodać ciepłe mleko (0,5 - 2%). Następnie jabłko i żurawinę, a całość posypujemy płatkami migdałowymi.


To jedna z moich ulubionych propozycji. Płatki zalewamy niewielką ilością wrzątku. Dodajemy mleko kokosowe a całość posypujemy płatkami migdałowymi.

Zdjęcie ilustracyjne pochodzi z serwisu Pixabay

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz