czwartek, 21 lutego 2019

Akcja "Nowy Ja". Jak monitorować postępy w treningu?

Akcja "Nowy Ja". Jak monitorować postępy w treningu?


Dobrze przygotowany plan treningowy i ćwiczenia wykonywane z zachowaniem poprawnej techniki sprawią, że szybciej osiągniemy założony cel. Od początku naszej przygody z siłownią warto sprawdzać czy notujemy odpowiedni progres. 

Większość osób rozpoczynających swoją przygodę z treningiem siłowym jako cel obiera poprawę swojej sylwetki. Warto pamiętać, że dobry wygląda to nie tylko bicepsy, klatka piersiowa czy brzuch. Stosując odpowiedni plan treningowy będziemy ćwiczyć wiele różnych partii mięśni, dzięki temu nasze ciało będzie równomiernie się rozbudowywać. 

O to kilka cennych informacji, które powinieneś zbierać i zapisywać podczas rozpoczęcia przygody z treningiem siłowym. 

Zdjęcia

Wykonywanie zdjęć naszego ciała będzie doskonale ukazywać zachodzące zmiany. Zdjęcia zawsze muszą być wykonywane w taki sam sposób, bez ubrań (jedynie w bieliźnie): 
  • zdjęcie z przodu (klatka piersiowa, nogi oraz zdjęcie całościowe)
  • zdjęcie z boku 
  • zdjęcie z tyłu 
Przy wykonywaniu fotografii nie napinamy mięśni, stoimy w swobodnym ruchu, tak jak robimy to na co dzień. Fotkę można zrobić w lustrze lub poprosić kogoś o jej wykonanie. 

Pomiary ciała 

Pomiary wykonujemy obwodowo przy rozluźnionych mięśniach centymetrem krawieckim. Poniżej na rysunku zaznaczone zostały partie, które obowiązkowo należy zmierzyć. 




Waga

Kontrolowanie własnej masy ciała jest bardzo ważne. Ważyć powinniśmy się o stałej porze, najlepiej robić to rano przed posiłkiem.

Zwiększanie obciążenia i ilości serii

Na siłowni podczas wykonywania ćwiczeń z upływem czasu będziemy zwiększać obciążenie lub ilość serii. W taki sposób dowiemy się jak wzrasta nasza siła.

Autorem zdjęcia tytułowego jest Cezary Kujawski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz